O-ringi
O-ring to gumowe uszczelki, przeznaczone dozapobiegania niepożądanemu wyciekowi gazu lub cieczy. Zdolność uszczelnienia nie zależy wyłącznie od O-ringa, jednak również od powierzchni zabudowy.
od € 0,004 / szt.
od € 0,005 z VAT
€ 0,010
€ 0,007
€ 0,005
od € 0,005 / szt.
od € 0,006 z VAT
€ 0,012
€ 0,009
€ 0,005
od € 0,007 / szt.
od € 0,008 z VAT
€ 0,015
€ 0,011
€ 0,007
od € 0,016 / szt.
od € 0,019 z VAT
€ 0,036
€ 0,026
€ 0,016
od € 0,032 / szt.
od € 0,038 z VAT
€ 0,072
€ 0,052
€ 0,032
od € 0,038 / szt.
od € 0,046 z VAT
€ 0,086
€ 0,062
€ 0,038
od € 0,014 / szt.
od € 0,017 z VAT
€ 0,031
€ 0,023
€ 0,014
od € 0,025 / szt.
od € 0,030 z VAT
€ 0,057
€ 0,041
€ 0,025
od € 0,114 / szt.
od € 0,138 z VAT
€ 0,257
€ 0,184
€ 0,115
od € 0,035 / szt.
od € 0,043 z VAT
€ 0,080
€ 0,058
€ 0,036
od € 0,027 / szt.
od € 0,032 z VAT
€ 0,060
€ 0,044
€ 0,027
od € 0,040 / szt.
od € 0,049 z VAT
€ 0,091
€ 0,065
€ 0,041
od € 0,145 / szt.
od € 0,175 z VAT
€ 0,326
€ 0,233
€ 0,145
od € 0,858 / szt.
od € 1,038 z VAT
€ 1,931
€ 1,379
€ 0,858
od € 0,527 / szt.
od € 0,638 z VAT
€ 1,186
€ 0,847
€ 0,527
od € 0,174 / szt.
od € 0,211 z VAT
€ 0,393
€ 0,281
€ 0,175
od € 0,023 / szt.
od € 0,028 z VAT
€ 0,052
€ 0,037
€ 0,023
od € 0,024 / szt.
od € 0,029 z VAT
€ 0,054
€ 0,039
€ 0,024
od € 0,034 / szt.
od € 0,041 z VAT
€ 0,076
€ 0,055
€ 0,034
O-ring to gumowe uszczelki, przeznaczone dozapobiegania niepożądanemu wyciekowi gazu lub cieczy. Zdolność uszczelnienia nie zależy wyłącznie od O-ringa, jednak również od powierzchni zabudowy.
O-ring jest wkształcie torusa (tj. pierścienia z okrągłym przekrojem). Do osadzenia O-ringa służy powierzchnia zabudowy, zwykle rowek z uszczelnianą powierzchnią. Na skutek połączenia O-ringa i przestrzeni uszczelniającej powstaje O-ring.
Do produkcji O-ringów wykorzystywany jest kauczuk syntetyczny w dokładnych tolerancjach wymiarów i wysokiej jakości powierzchni. Zdolność uszczelnienia określana jest poprzez zawór osiowy oraz radialny O-ringa. Guma zachowuje się jak nieściśliwa bardzo gęsta ciecz, o dużym napięciu powierzchniowym. Pod wpływem ciśnienia i osadzenia przekrój O-ringa zmienia kształt.
Zalety O-ringów:
- Uszczelnia w szerokim zakresie ciśnień, temperatur i tolerancji
- Łatwe utrzymywanie – nie wymagają wyrównywania itp.
- Małe zapotrzebowanie powierzchniowe
- Niska waga
- Możliwość powtórnego zastosowania (w odróżnieniuod nieelastycznych uszczelnień
- Długa żywotność podczas prawidłowej eksploatacji
- Do błędów O-ringów dochodzi zwykle powoli. Ostrzega on także przed koniecznością wymiany.
- Ciągłe sprężenie O-ringów w przypadku zaworu osiowego, zapobiegające jego zdewaluowaniu w odróżnieniu od uszczelki płaskiej
- Najbardziej ekonomiczne rozwiązanie konstrukcyjne
Rodzaje gumy:
- NBR - Guma nitrylowa (guma olejoodporna, do znormalizowanej techniki uszczelniania)
- AU – Guma poliuretanowa (mechanicznie wysilane w wysokim stopniu O-ringi)
- FKM – Gumy fluorowe (odporne na temperaturę pracy do +200°C)
- SBR – Kauczuk butadienowo-styrenowy (do płynu hamulcowego na bazie glikolowej)
- EPDM – Kauczuk etylenowo-propylenowy (do płynu hamulcowego na bazie glikolowej)
- VMQ –Kauczuk silikonowy (do ekstremalnych minusowych i plusowych temperatur)



















