O-ringi
O-ring to gumowe uszczelki, przeznaczone dozapobiegania niepożądanemu wyciekowi gazu lub cieczy. Zdolność uszczelnienia nie zależy wyłącznie od O-ringa, jednak również od powierzchni zabudowy.
od € 4,904 / szt.
od € 5,935 z VAT
€ 11,036
€ 7,879
€ 4,905
od € 3,073 / szt.
od € 3,719 z VAT
€ 6,916
€ 4,937
€ 3,074
od € 2,776 / szt.
od € 3,359 z VAT
€ 6,247
€ 4,460
€ 2,776
od € 2,411 / szt.
od € 2,917 z VAT
€ 5,425
€ 3,874
€ 2,412
od € 1,960 / szt.
od € 2,372 z VAT
€ 4,412
€ 3,150
€ 1,961
od € 1,910 / szt.
od € 2,311 z VAT
€ 4,298
€ 3,068
€ 1,910
od € 1,894 / szt.
od € 2,292 z VAT
€ 4,262
€ 3,043
€ 1,894
od € 1,869 / szt.
od € 2,261 z VAT
€ 4,206
€ 3,003
€ 1,869
od € 1,800 / szt.
od € 2,178 z VAT
€ 4,051
€ 2,892
€ 1,801
od € 1,796 / szt.
od € 2,173 z VAT
€ 4,041
€ 2,885
€ 1,796
od € 1,745 / szt.
od € 2,111 z VAT
€ 3,926
€ 2,803
€ 1,745
od € 1,720 / szt.
od € 2,081 z VAT
€ 3,871
€ 2,764
€ 1,721
od € 1,709 / szt.
od € 2,067 z VAT
€ 3,845
€ 2,745
€ 1,709
od € 1,686 / szt.
od € 2,040 z VAT
€ 3,793
€ 2,708
€ 1,686
od € 1,664 / szt.
od € 2,013 z VAT
€ 3,744
€ 2,673
€ 1,664
od € 1,598 / szt.
od € 1,934 z VAT
€ 3,596
€ 2,568
€ 1,599
od € 1,568 / szt.
od € 1,897 z VAT
€ 3,528
€ 2,519
€ 1,568
od € 1,533 / szt.
od € 1,855 z VAT
€ 3,450
€ 2,463
€ 1,534
od € 1,532 / szt.
od € 1,854 z VAT
€ 3,448
€ 2,462
€ 1,533
od € 1,487 / szt.
od € 1,800 z VAT
€ 3,347
€ 2,390
€ 1,488
O-ring to gumowe uszczelki, przeznaczone dozapobiegania niepożądanemu wyciekowi gazu lub cieczy. Zdolność uszczelnienia nie zależy wyłącznie od O-ringa, jednak również od powierzchni zabudowy.
O-ring jest wkształcie torusa (tj. pierścienia z okrągłym przekrojem). Do osadzenia O-ringa służy powierzchnia zabudowy, zwykle rowek z uszczelnianą powierzchnią. Na skutek połączenia O-ringa i przestrzeni uszczelniającej powstaje O-ring.
Do produkcji O-ringów wykorzystywany jest kauczuk syntetyczny w dokładnych tolerancjach wymiarów i wysokiej jakości powierzchni. Zdolność uszczelnienia określana jest poprzez zawór osiowy oraz radialny O-ringa. Guma zachowuje się jak nieściśliwa bardzo gęsta ciecz, o dużym napięciu powierzchniowym. Pod wpływem ciśnienia i osadzenia przekrój O-ringa zmienia kształt.
Zalety O-ringów:
- Uszczelnia w szerokim zakresie ciśnień, temperatur i tolerancji
- Łatwe utrzymywanie – nie wymagają wyrównywania itp.
- Małe zapotrzebowanie powierzchniowe
- Niska waga
- Możliwość powtórnego zastosowania (w odróżnieniuod nieelastycznych uszczelnień
- Długa żywotność podczas prawidłowej eksploatacji
- Do błędów O-ringów dochodzi zwykle powoli. Ostrzega on także przed koniecznością wymiany.
- Ciągłe sprężenie O-ringów w przypadku zaworu osiowego, zapobiegające jego zdewaluowaniu w odróżnieniu od uszczelki płaskiej
- Najbardziej ekonomiczne rozwiązanie konstrukcyjne
Rodzaje gumy:
- NBR - Guma nitrylowa (guma olejoodporna, do znormalizowanej techniki uszczelniania)
- AU – Guma poliuretanowa (mechanicznie wysilane w wysokim stopniu O-ringi)
- FKM – Gumy fluorowe (odporne na temperaturę pracy do +200°C)
- SBR – Kauczuk butadienowo-styrenowy (do płynu hamulcowego na bazie glikolowej)
- EPDM – Kauczuk etylenowo-propylenowy (do płynu hamulcowego na bazie glikolowej)
- VMQ –Kauczuk silikonowy (do ekstremalnych minusowych i plusowych temperatur)













